چروک

چین و چروک های پوست، علل، درمان ، پیشگیری

چروک

چین و چروک های پوست، علل، درمان ، پیشگیری

مزوتراپی برای موهای ضعیف


 

 

همه ما از زیبایی و ظرافت آن موهای کامل ، ضخیم و بلند که چشم ها را به خود جلب می کند ، می خواهیم. مو بیانگر شخصیت فرد است. برای هر دو ، زن و مرد.

این پایه ظاهر پر زرق و برق است. اخیراً ، به دلیل آلودگی ، فست فود ، سوتغذیه یا حتی آب و هوا و دما متفاوت ، چه در تابستان ، به دلیل رطوبت و درجه حرارت بالا ، که باعث ایجاد موهای فر می شود ، موهای ما آسیب دیده و ریزش کرده است. که چیزی به نام پاییز فصلی رخ می دهد ، که در ابتدای هر فصل به ویژه در پاییز ریزش قابل توجهی دارد.

 

مراقبت از مو از اولویت های اصلی ما در زندگی است ، به طوری که ما از بسیاری از درمان های شیمیایی و دستورالعمل های خانگی استفاده می کنیم ، با وجود طولانی شدن دوره درمان ، تا زمان کشف مزوتراپی در زمینه درمان مو ، نتیجه خوبی نمی گیریم. این یکی از طبیعی ترین راه حل ها برای درمان ریزش مو ، رشد مجدد آن و داشتن موهای سالم و درخشان است.

 

مزوتراپی برای مراقبت از مو

تکنیک مزوتراپی شامل تزریق ویتامین ها ، پروتئین ها و مواد معدنی مانند: روی ، مس ، منیزیم و سایر مواد معدنی ، و همچنین برخی از عصاره های گیاهی و مکمل های غذایی ، مستقیماً به بافت چربی پوست سر بیمار تزریق می شوند. نسبت ، مقدار و انواع این داروها با توجه به هر فرد و میزان آسیب و ریزش مو متفاوت است.

تزریقات مورد استفاده در مزوتراپی بسیار کوچک ، خاص و بدون درد است. آنها درمان های موضعی هستند و منطقه خاصی از بدن را هدف قرار می دهند. تزریقات مزوتراپی به ترمیم مو کمک می کند و بسیاری از مشکلات مو را درمان می کند ، مانند:

1. درمان خشکی مو.

2. ریزش مو را متوقف کنید.

3. طاسی را کاهش دهید.

4. درمان شوره سر.

5. فولیکول های مو را تقویت کنید.

 

اصطلاحات مزوتراپی

مزوتراپی یک اصطلاح فرانسوی است که پس از تأیید آزمایشات و محققان پزشک پیستور ، که میشل پیستور آزمایشات و محققان زیادی را انجام داد و زمینه مزوتراپی را تأسیس کرد ، برای مطبوعات فرانسه در سال 1958 ابداع شد. بیماری های عروقی ، بهبود گردش خون و درمان آسیب های ورزشی ، در سال 1952.

از این سال ، محققان رشته مزوتراپی پیگیری شده اند ، به طوری که بیش از 15000 پزشک از مزوتراپی در بسیاری از زمینه های پزشکی زیبایی استفاده می کنند ، چه برای درمان مشکلات مو ، درمان سلولیت ، حل چربی ، کاهش وزن در مناطق خاص بدن و سلولهای پوست را جوان می کند.

 

 

مزوتراپی برای مراحل مو

برخی از آماده سازی ها باید قبل از تزریق مزوتراپی برای مو انجام شود ، از جمله:

1. بیمار باید یک مرکز پزشکی با شهرت خوب انتخاب کند و پزشکی با صلاحیت و تجربه بالا در زمینه مزوتراپی انتخاب کند.

2. هم پزشک و هم بیمار مراحل و جزئیات تزریق مزوتراپی را مورد بحث قرار می دهند.

3- پزشک موهای بیمار را معاینه می کند.

4- بیمار برای آگاهی از عناصر مورد نیاز مو ، معاینات و آزمایش خون را انجام می دهد.

5- بیمار باید از ترکیبات تزریق مزوتراپی آگاهی داشته باشد ، بنابراین این می داند که پس از تزریق چه فوایدی به دست می آورد.

6. پزشک قبل از تزریق کامل مزوتراپی ، با حداقل مقدار درمان به بیمار تزریق می کند تا از واجد شرایط بودن برای تزریق مطمئن شود.

وقتی پزشک اطمینان حاصل کند که بیمار واجد شرایط تزریق مزوتراپی است ، پزشک پوست سر وی را عقیم می کند ، سپس بیمار بیهوشی موضعی پیدا می کند و پزشک پوست سر او را روی بخار قرار می دهد تا هنگام تزریق نرم باشد.

مزوتراپی را می توان به دو روش مختلف انجام داد که هر دو به تجربه پزشک بستگی دارد:

 

1. این روش به دستگاههای تزریق منفرد بستگی دارد که در آن سوزن تزریق در دستگاههای مشابه اسلحه و سپس تزریق نصب شده است. یا به صورت جداگانه به صورت یک ضربه یا چندین عکس تکرار با سرعت زیاد تزریق می کند. این روش دارای دقت و ثبات است. این برای پزشک آسانتر و سریعتر و درد کمتری برای بیمار است.

 

2. این بستگی به تزریق دستی توسط پزشک ، با استفاده از یک سوزن بسیار مناسب دارد و در این مرحله به یک پزشک با تجربه بالا در زمینه درمان دستی مزوتراپی نیاز دارد. مهمترین مزیت این روش در مقایسه با روش اول که شامل دستگاه مدرن مخصوص تزریق است ، نیاز به قیمت بالایی ندارد.

پزشک بعد از تزریق مزوتراپی در پوست سر ، کمپرس سرد را روی قسمت های تزریق قرار می دهد تا از تورم ، کوفتگی یا التهاب در این نواحی جلوگیری کند.

جلسه حدود 30 دقیقه طول می کشد و یک دوره 5 تا 10 جلسه ای با توجه به شرایط بیمار توصیه می شود ، چه یک جلسه در هفته به مدت یک ماه یا یک جلسه هر دو هفته به مدت هشت هفته.

تعداد تزریقات در هر جلسه از 50 تا 150 سوزن متغیر است ، نتایج پس از اتمام تمام جلسات ظاهر می شود و اثربخشی درمان مزوتراپی به مدت پنج سال ادامه دارد.

بیمار باید بین 70-18 سال باشد و با سلامتی ، برخی از بیماران بیماری های خاصی دارند ، مانند: بیماری های قلبی ، داروهای قلبی ، دیابت ، سرطان ، ایدز ، فشار خون و سایر بیماری های خونی ، همه علاوه بر یک زن باردار برای تزریق مزوتراپی قابل سیر شدن نیستند.

 

مزیت و معایب مزوتراپی

تزریق مزوتراپی یک روش درمانی کاملاً بی خطر است که هرکسی می تواند انجام دهد و استفاده از مزوتراپی از فردی به فرد دیگر متفاوت است ، بسته به موادی که در تزریق مزوتراپی استفاده می شود ، که در آن هر پزشک مواد و اجزای مزوتراپی را دارد.

 

مزایای مزوتراپی

1. جلسه مزوتراپی مدت کوتاهی ، حدود 15 دقیقه تا 30 دقیقه طول می کشد.

2. گران نیست ، عمدتا زمانی که پزشک به تزریق دستی بستگی دارد.

3- روش مزوتراپی نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و پس از اتمام جلسه بیمار می تواند به زندگی سالم خود برگردد.

4- مزوتراپی به تحریک فولیکول های مو کمک می کند زیرا مواد تزریقی فولیکول های مو را تغذیه می کنند.

5- بیمار در هنگام تزریق مزوتراپی دردی احساس نخواهد کرد.

6. مزوتراپی به تحریک گردش خون در پوست سر کمک می کند.

7. مزوتراپی فولیکول های مو را تقویت می کند.

 

مزوتراپی برای معایب مو

1. مزوتراپی تمام مشکلات مو را درمان نمی کند ، در این حالت نمی تواند طاسی را درمان کند ، بنابراین مزوتراپی برای بسیاری از افراد مفید نیست.

2. گاهی اوقات مزوتراپی موثر نیست و مواردی نیز اثبات کرده است که مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو موفقیت آمیز نیست.

3- درمان مزوتراپی یک درمان مداوم با بیمار برای تمام عمر است ، که در آن بیمار باید 1-2 جلسه در سال یا هر شش ماه یکبار انجام دهد تا نتیجه حاصل شود ، این جلسات را جلسات اضافی می نامند.

4. هیچ شواهد واضحی از تأثیر مزوتراپی وجود ندارد. این یک مسئله نسبی است و از فردی به شخص دیگر متفاوت است.

علاوه بر این ، برخی از عوارض وجود دارد و ممکن است عوارض جانبی پس از هر جلسه تزریق مزوتراپی رخ دهد ، مانند:

 

1. احساس درد در مناطقی که تزریق شده است ، یک یا دو روز طول می کشد ، که با مصرف داروی ضد درد لازم به دستور پزشک از بین می رود.

2. عفونت پوست ممکن است در صورت عدم عقیم سازی ابزار مورد استفاده در تزریق اتفاق بیفتد و پس از مصرف آنتی بیوتیک لازم از بین برود.

3. کبودی و قرمزی پوست سر می تواند رخ دهد ، به دلیل آسیب دیدگی برخی از رگ های خونی ، و به مدت دو روز ادامه دارد.

4- احساس خارش در مناطقی که تزریق شده است و پس از دو یا سه روز به خودی خود از بین می رود.

5- با توجه به شرایط هر بیمار و نوع پوست ، ممکن است یک واکنش آلرژیک اتفاق بیفتد.

6. تورم و التهاب نیز اتفاق می افتد و در صورت استفاده از داروهای ضد تورم و ضد التهاب می توان آن را از بین برد.

 

هزینه تزریق مزوتراپی

هزینه مزوتراپی به دلایل زیادی متفاوت است ، برخی از این دلایل عبارتند از:

نوعی از فناوری که برای تزریق استفاده خواهد شد ، به صورت دستی یا از طریق دستگاه های خاص.

ترکیبات و عناصری که در تزریق مزوتراپی استفاده می شود.

تعداد جلسات مورد نیاز بیمار ، با توجه به وضعیت مو و میزان آسیب دیدگی.

هزینه مزوتراپی در ایران معادل 30 الی 60 دلار متغیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد